Cykly

Ovládanie - Cykly

Pri niektorých úlohách budeme chcieť nejaký pohyb alebo inú činnosť robota opakovať. Určite by nás po krátkom čase prestalo baviť používať stále rovnaký príkaz x-krát za sebou dokola. Niekedy zase budeme chcieť aby nejakú činnosť robot vykonal len za určitých okolností – určitých podmienok. Presne pre takého podobné prípady používame pri programovaní tzv. cykly. V prostredí VEXcode budeme na takéto ovládanie používať bloky patriace kategórií Ovládaní (Control) – oranžové C bloky. 

Čakaj, Preruš, Zastav

Opakuj

Pozor! Do tela cyklu dávame len tie bloky, ktoré sa musia opakovať! ˇČo je pevne dané nechávame pred cyklom. 

Cykly s podmienkou

Zvyšné C bloky budeme používať spolu so zavedením nejakej podmienky, podľa ktorej má robot pokračovať v určitej činnosti. Tieto podmienky budeme zavádzať s využitím robotických senzorov.

Robotickým senzorom, teda vnímaniu robota sa budeme venovať trochu neskôr v ďalších kapitolách. Zatiaľ si iba ukážeme ako tieto C bloky vyzerajú a kedy ich budeme využívať.

Podmienky budeme vkladať do častí označených prázdnym šesťuholníkom.


Úloha 4

Vytvorte projekt tak, aby robot obišiel trasu v tvare štvorca. Snažte sa, aby riešenie bolo čo najkratšie.

Riešenie:

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky