
Cykly
Ovládanie - Cykly
Pri niektorých úlohách budeme chcieť nejaký pohyb alebo inú činnosť robota opakovať. Určite by nás po krátkom čase prestalo baviť používať stále rovnaký príkaz x-krát za sebou dokola. Niekedy zase budeme chcieť aby nejakú činnosť robot vykonal len za určitých okolností – určitých podmienok. Presne pre takého podobné prípady používame pri programovaní tzv. cykly. V prostredí VEXcode budeme na takéto ovládanie používať bloky patriace kategórií Ovládaní (Control) – oranžové C bloky.
Čakaj, Preruš, Zastav

Opakuj

Pozor! Do tela cyklu dávame len tie bloky, ktoré sa musia opakovať! ˇČo je pevne dané nechávame pred cyklom.
Cykly s podmienkou
Zvyšné C bloky budeme používať spolu so zavedením nejakej podmienky, podľa ktorej má robot pokračovať v určitej činnosti. Tieto podmienky budeme zavádzať s využitím robotických senzorov.
Robotickým senzorom, teda vnímaniu robota sa budeme venovať trochu neskôr v ďalších kapitolách. Zatiaľ si iba ukážeme ako tieto C bloky vyzerajú a kedy ich budeme využívať.
Podmienky budeme vkladať do častí označených prázdnym šesťuholníkom.





Úloha 4
Vytvorte projekt tak, aby robot obišiel trasu v tvare štvorca. Snažte sa, aby riešenie bolo čo najkratšie.
Riešenie:
