Kreslenie a písanie v programe

Výpis na grafickú plochu

Prejdeme k spomínanej časti, kde nám program vypíše text na grafickú plochu - Obrazovku. V tomto prípade, keď pridáme určité bloky do programu, tak pri spustení nemusíme uvidieť žiadne zmeny. Takže si v prvom rade musíme tlačidlom spustiť už skôr spomínanú obrazovku. Robot bude vykonávať normálne všetky činnosti, ktoré má prikázané, no popritom môže s nami aj komunikovať.

Použitie takýchto blokov si ukážeme na daných úlohách: 


Úloha 8 

Nech robot počas pohybu vypíše na obrazovku: "Ahoj! Ako sa máš?"

Riešenie:

  1. Robot prešiel vzdialenosť 400mm.
  2. Vypísal "Ahoj!"
  3. Prešiel ďalšiu vzdialenosť 400mm.
  4. Vypísal "Ako sa máš?"

Po skončení programu budeme obrazovka vyzerať takto:                                     


Mohli ste si všimnúť, že text sa vypísal postupne za sebou – bez žiadnej medzery. Ak by sme chceli, aby bol ďalší text vypísanú už na novom riadku, tak máme dve možnosti:

  • Prechod na ďalší riadok nadstavíme hneď, a to rozkliknutím už použitého bloku:
  • Použitím ďalšieho bloku: 

 V prípade, že by sme chceli celý už vypísaný text vymazať, použijeme blok:

Nastavenie farby písma: 

V tejto kategórií fialových skladačkových blokov nám teda zostal už len posledný blok. Tento blok budeme využívať napríklad pri vypisovaní výsledkov matematických príkladov:


Úloha 9

Nech robot počas pohybu vypíše na obrazovku:

Riešenie:

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky