
Kreslenie a písanie v programe
Výpis na grafickú plochu
Prejdeme k spomínanej časti, kde nám program vypíše text na grafickú plochu - Obrazovku. V tomto prípade, keď pridáme určité bloky do programu, tak pri spustení nemusíme uvidieť žiadne zmeny. Takže si v prvom rade musíme tlačidlom spustiť už skôr spomínanú obrazovku. Robot bude vykonávať normálne všetky činnosti, ktoré má prikázané, no popritom môže s nami aj komunikovať.
Použitie takýchto blokov si ukážeme na daných úlohách:
Úloha 8
Nech robot počas pohybu vypíše na obrazovku: "Ahoj! Ako sa máš?"
Riešenie:

- Robot prešiel vzdialenosť 400mm.
- Vypísal "Ahoj!"
- Prešiel ďalšiu vzdialenosť 400mm.
- Vypísal "Ako sa máš?"
Po skončení programu budeme obrazovka vyzerať
takto:

Mohli ste si všimnúť, že text sa vypísal postupne za sebou – bez žiadnej medzery. Ak by sme chceli, aby bol ďalší text vypísanú už na novom riadku, tak máme dve možnosti:
- Prechod na ďalší riadok nadstavíme hneď, a to rozkliknutím už použitého bloku:

- Použitím ďalšieho bloku:

V prípade, že by sme chceli celý už vypísaný text vymazať, použijeme blok:

Nastavenie farby písma:

V tejto kategórií fialových skladačkových blokov nám teda zostal už len posledný blok. Tento blok budeme využívať napríklad pri vypisovaní výsledkov matematických príkladov:

Úloha 9
Nech robot počas pohybu vypíše na obrazovku:

Riešenie:
